Basisboek interne communicatie
In het Basisboek interne communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie(-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.
Deze herziene, negende editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I beschrijft de context door een kennismaking met organisaties en veranderingen daarbinnen.
Deel II besteedt aandacht aan de communicatie in organisaties en aan twee visies op interne communicatie. Vervolgens komen in deel III vier aspecten aan de orde:
- Onderzoek naar interne communicatie
- Communicatie bij verandering
- Naar een communicatieve organisatie
- De IC-professional in een communicatieve organisatie.
Ook de interne communicatie bij het werken-op-afstand krijgt aandacht in deze editie.
Online
Bij het Basisboek interne communicatie (9e druk) hoort een rijkgevulde online omgeving, met onder andere extra casuïstiek en verdiepende informatie.
Speciaal voor docenten
Docenten kunnen hier ook belangrijke figuren en tabellen uit het boek downloaden, bijvoorbeeld voor gebruik in PowerPoint.
Toegang tot dit materiaal
Om toegang te krijgen tot het materiaal, vragen wij u om in te loggen of een account aan te maken.
Inloggen Account aanmaken